מעבר מאב טיפוס לייצור מסחרי

ייצור תעשייתי של מוצרי פלסטיק איננו כולל רק שרטוט בלבד ויציאה לסדרות המוניות. פעמים רבות, התהליך מורכב מכמה מדרגות ולרוב השלב הראשון הוא ייצור אב טיפוס. כלומר, ייצור דגם של המוצר הסופי ובחינתו עד לפרטים הקטנים ביותר.


ייצור דגמים הוא שלב מקדים שבו הלקוח/היזם בודק את כדאיות המוצר והתועלתיות שלו. זהו המקום הטוב ביותר להעמיד את המוצר המוגמר במבחנים מעשיים וכלכליים. היות שייצור מסחרי הוא נגזרת של מסקנות תהליך הייצור המקדים, חברת סאנרייז מקבוצת זריחה מספקת ללקוחותיה מענה מקיף בנושא. זאת, בעזרת מחלקה ייעודית לייצור דגמים אשר מכירה בכך שבמסגרת ייצור אב טיפוס אין מקום לעיגולי פינות מבחינת דיוק ואיכות.

בניגוד למפעלים אחרים בתחום הפלסטיק אשר מפנים את לקוחותיהם לייצור אב טיפוס במיקור חוץ, סאנרייז מתמחה הן בייצור דגמים איכותיים והן במתן מענה לסדרות בינוניות וגדולות. כלומר, המעבר מייצור אב טיפוס לייצור מסחרי נעשה תחת קורת גג אחת על כל היתרונות המקופלים בכך. בזכות שיטת עבודה זו, הפרמטרים השונים אשר ליוו את תהליך ייצור האב טיפוס קשורים ב-DNA של שרשרת הייצור המסחרי, והעבודה מול אותו הספק מקצרת זמנים ומביאה בהקדם להשקת המוצר על המדפים. כמו כן, סאנרייז פועלת בשיתוף פעולה עם מפעל הזרקות פלסטיק בישראל (מעלות זריחה) והיא מסוגלת לבצע הזרקות פלסטיק בארץ לפני/אחרי/במקביל להזרקות בסין.

הבדלים מרכזיים בין ייצור דגמים לבין ייצור מסחרי

ייצור אב טיפוס מאפשר לקבוצות ניהול ויזמים לקבל תחושה בפועל לגבי המוצר המתוכנן ולהעביר את הדברים מהשרטוט אל דגם מוחשי. זהו שלב בעל חשיבות אדירה אשר מעניק ללקוח את היכולת לבחון היטב האם רעיונותיו כדאיים ומה המשמעויות של הפיכתם למציאות ב"שורה התחתונה". שימו לב, ייצור אב טיפוס הוא הרבה יותר מהעמדת מוצר לפרזנטציה. לא אחת ישנו מרחק מסוים (ולעיתים אף רב) בין תוכניות האב טיפוס הראשוניות לבין המוצר שיוצר בפועל בסדרות גדולות ומסחריות.

חברת סאנרייז מספקת ללקוחותיה אפשרות לייצור אבי טיפוס ראשוניים באמצעות תבניות הזרקה מיחדות לדגמים. מדובר על תבניות מוזלות אשר מתאימות לייצור כמה מאות אבי טיפוס על בסיס אותו החומר ואותה הטכנולוגיה של המוצר הסופי. יתרונותיהן של תבניות הדגם טמונים בכך שהן מספקות רמה גבוהה של הלימות בין אב הטיפוס לבין הייצור המסחרי. דהיינו, המעבר בין השלבים נעשה באופן חלק ככל הניתן.

ייצור מסחרי של סדרות גדולות שונה מייצור אב טיפוס. המנוע המרכזי להצלחתו של קו ייצור מסחרי נעוץ בניסיון וביכולות הטכנולוגיות של מפעל הפלסטיק והגורמים אשר עמם הוא משתף פעולה. חברת סאנרייז מעניקה ללקוחותיה תשובה מבחינה זו שהיא מבצעת פרויקטים הזרקות בסין עם מפעלים במזרח הרחוק הנחשבים לאמינים ובעלי יכולות טכנולוגיות מרשימות. החברה מחזיקה צוות מטעמה בסין אשר מפקח על שרשרת הייצור ודואג באופן אישי שבקרת האיכות תהיה מחמירה ובסטנדרטים בלתי מתפשרים. לכל אורך העבודה, צוות החברה נמצא בקשר ישיר מול הלקוח ומעדכן אותו אודות הפרטים הגדולים והקטנים כאחד.

המומחים של Sunrise Engeeniring ישמחו לסייע לך! התקשר או מלא את פרטיך:

רגע לפני שאתם שולחים אלינו פרטים להתקשרות, מומלץ לוודא את המוכנות להתחלת פרויקט:
קיימים קבצי תכנון של אב טיפוס בפורמט xt
בהצלחה!
let_us_help_you