ייצור פלסטיק בסין מול ייצור פלסטיק בישראל?

 ייצור בסין איננו עניין של מה בכך. לא אחת, ההתקשרות עם מפעל בסין איננה הדרך המתאימה ביותר, ולעיתים הנמר הסיני עלול להתגלות כחתול בשק. על מנת לעשות מעט סדר בדברים, נציג בקצרה כמה יתרונות וחסרונות של ייצור פלסטיק בסין לעומת ייצור פלסטיק בישראל. חשוב להדגיש, הבחירה בין סין לישראל תלויה באופי הפרויקט ובשלל פרמטרים ספציפיים הנוגעים לדבר. אי לכך, בכל מקרה של התלבטות בין סין לישראל (והפוך), מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי. 

כיום, חלק בלתי מבוטל ממוצרי הפלסטיק ותבניות הפלסטיק בעולם מיוצרים במפעלים בסין. זאת, בשל עלויות הייצור הנמוכות במזרח הרחוק, והיכולת לספק ללקוח מוצר מוגמר באיכות גבוהה ובמחירים ללא תחרות. אולם, וכפי שצוין לעיל, סין איננה תמיד התשובה הנכונה. ישנם מקרים לא מעטים שבהם ליזם ישראלי מומלץ לשקול דווקא ייצור פלסטיק בארץ, ולהימנע מהעברת שרשרת הייצור לחו"ל.

מתי ייצור בישראל עדיף על עבודה עם מפעל פלסטיק בסין?

חשוב להבין, בייצור פלסטיק אין הבדל משמעותי במחיר מבחינת עלות חומרי הגלם. מחירו של הפלסטיק נקבע בהתאם למחיר עולמי, ועל כן ניתן למצוא גם בישראל חומרי גלם בעלות אטרקטיבית. זאת ועוד, מרבית מוצרי הפלסטיק מיוצרים בטכנולוגיה של הזרקה אוטומטית. לכן, כאשר תהליך הייצור איננו דורש עבודה ידנית מרובה, מתייתר היתרון המרכזי של סין על פני ישראל והוא כוח אדם זול. יתרה מכך, גם כאשר המוצר דורש הזרקה אוטומטית חלקית, העבודה הידנית המשלימה איננה תמיד מצדיקה את העתקת הפרויקט אלפי ק"מ מזרחה (הדבר תלוי בהיקפים הדרושים וכו'). 

 

בסיטואציות שבהן קיים ספק לגבי היחס שבין עלות ותועלת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי בטרם מתקבלת החלטה הרת גורל. בחברת סאנרייז, אנו מתמודדים עם התלבטויות של לקוחות בעניין זה כל הזמן, ותמיד התשובה ניתנת רק לאחר אפיון מלוא הפרמטרים אשר עומדים על הפרק (סוג המוצר, התקציב המדובר, רמת הגימור הדרושה, קהל היעד, היקף הייצור, לוח זמנים וכדומה). 

 

סוגיה חשובה נוספת אשר מעניקה יתרון לייצור בישראל היא המשלוח והשינוע מהמזרח הרחוק. הייצור בסין דורש כמובן התייחסות לעלויות וזמני המשלוח מהמזרח, בניגוד לפרויקטים בישראל בהם עלות הייצור לעיתים יקרה יותר אך בחישוב כולל המספרים מתאזנים. דברים אלה רלבנטיים במיוחד לגבי פרויקטים של ייצור מוצרי פלסטיק בישראל בכמויות קטנות אך לא רק. חשוב לזכור גם כי יזמים אשר מביטים רק על עלותו של המוצר בשער המפעל בסין עלולים להרוויח שקל אחד במזרח ולהפסיד שניים בישראל. לעומת זאת, הם יכולים לקבל תמונה שונה לחלוטין אם הם בוחנים את הפרויקט בעיניים אובייקטיביות ומתייחסים לשיקולים כגון שינוע, משלוח, עלויות הנהלה, פיקוח, פחת, בלאי, זמנים, עלויות לוגיסטיקה, שינויים מהירים בביקוש, אחסון מלאים, טעויות בייצור, תנודתיות בשוק ועוד. 

מפעל פלסטיק בישראל מעמיד לרשות היזם זמינות גבוהה הן מבחינת הפיקוח על הפרויקט והן מבחינת כל תהליכי הבקרה הדרושים. הקשר הישיר בין הלקוח המזמין לבין המפעל, והיכולת של הלקוח להיות נוכח ומעורב ברמה גבוהה (מבלי להתרחק אלפי ק"מ), מקפלים בחובם יתרונות נוספים לייצור בישראל על פני סין.

מתי מפעל פלסטיק בישראל איננו עדיף על ייצור בסין?

חרף כל מה שנאמר לעיל, ייצור פלסטיק בסין עדיין נהנה כמובן מאין ספור יתרונות לעומת ייצור כחול-לבן. למשל, ישנם מקרים רבים בהם מפעל פלסטיק בישראל פשוט לא "יספק את הסחורה והתמורה". בראש ובראשונה, מדובר על פרויקטים שדורשים טכנולוגיה ספציפית שאיננה קיימת כלל בישראל.

בשל כוח האדם הזול בסין, כאשר תהליך הייצור דורש עבודת הרכבה מרובת ידיים, יתרון הפערים בעלויות בא לידי ביטוי ביתר שאת. לא אחת, הפערים הם כה גדולים ומגיעים עד לכדי כ-70% הבדל במחיר ליצרן. כעת, גם כאשר לוקחים בחשבון את כל השיקולים הנוספים שתוארו למעלה, הפער במחיר מטה את הכף בבירור לכיוון מזרח. 

שימו לב, התעשייה הסינית השתפרה מאד בשנים האחרונות וחברות כמו סאנרייז אשר עובדות עם המזרח הרחוק כבר יותר מ-20 שנה מכירות היטב את הספקים הטובים ביותר. בנוסף, בדומה לכל שוק, גם בסין ישנם מפעלים טובים יותר וטובים פחות. כאשר היזם הישראלי מתקשר עם חברה שיודעת לעבוד נכון עם סין, התמורה בעלות ובשורת הרווח תהיה ברורה ונהירה. לאור הפופולאריות הרבה של המפעלים בסין, ולאור העובדה שהחברות הגדולות בעולם פונות לייצור במזרח, Made in China הוא תעודת כבוד ויוקרה (ולא, כמו בעבר, Turn Off). המפעלים הטובים בסין ידועים היטב בקפדנותם, חריצותם ויעילותם.

המומחים של Sunrise Engeeniring ישמחו לסייע לך! התקשר או מלא את פרטיך:

רגע לפני שאתם שולחים אלינו פרטים להתקשרות, מומלץ לוודא את המוכנות להתחלת פרויקט:
קיימים קבצי תכנון של אב טיפוס בפורמט xt
בהצלחה!
let_us_help_you